torsdag 5 december 2013

Julböcker med vampyrer

Kring jul tycker jag det är extra mysigt att läsa böcker som utspelar sig just kring juletid. Det där mysiga kring jul, kan man kombinera det med vampyrer? Helt klart är det flera författare som i alla fall har försökt. Här kommer ett urval av böcker som utspelar sig kring jul med vampyrer:


Fira julen med en vampyr. Fladdermöss och snö.
Misstänker vampyrromatik på hög nivå.

Del 6,5 i The Night Huntress-serien.
Vampyrerna firar jul när en mystisk främling dyker upp.

Charles Dickens"En julsaga" med vampyrer.
Även ett riktigt snyggt jul/vampyromslag dessutom.

Femte delen i serien "Love at stake".
Humor, romantik och vampyrer.

Blev så sugen på att läsa A Vampire Christmas Carol att jag beställde den på Better World Books och nu hoppas jag innerligt på att få den innan jul! :-)

1 kommentar:

  1. Mycket bra tips, jag tror att minst en av dem får vara stämningshöjare för mig i jul! :-)

    SvaraRadera